Siden 2010 har jeg arbejdet som online marketing specialist og hjulpet virksomheder med at optimere deres hjemmesider, webshops og websites (læs mere her:
https://www.michaelrurupandersen.dk ).
I denne artikel finder du mine vigtigste tips til at skabe succes med dine online markedsføringskanaler.
Online Annoncering
Identificer, læs og følg reglerne for Bing, Yahoo!, og Google AdWords-søgeannoncer, før du kører din kampagne, da alle har lidt forskellige formater.
Medtag dine primære søgeord i overskrifter og tekster, der enten matcher eller er tæt relateret til de søgeord, når du byder på dem. Dette øger chancen for, at din annonce vises foran dine konkurrenter.
Når du bruger en klik-for-at-ringe-udvidelse, overvej at bruge et særligt nummer, så du kan identificere og måle på, hvilke annoncer der klarer sig bedst.
Du må ikke bruge værdifulde karakterer i dine tekstannoncer på dit firmanavn. Dette bør allerede være i din optimerede webadresse.
Hjemmeside tips
Hvis du ikke har opdateret dit website siden 2010, så gør det allerede i dag. Et rent, moderne design er nøglen til succesfuld online markedsføring, plus det sikrer, at du opfylder bedste praksis og moderne webstandarder.
Gør dit websted mobilvenligt! En undersøgelse af brugernes lokale søgning viser, at næsten 80% af de lokale mobilsøgninger slutter i et køb. Dette er et stort publikum, du bør ikke ignorere.
Udfyld dit websteds metadata (titel-tag, metabeskrivelser, alt tekst osv.). Hvis du ikke gør det, kan det påvirke din synlighed i søgeresultaterne negativt.
En blog er en fantastisk tilføjelse til din hjemmeside. Det kan hjælpe med at øge dit websites SEO, adskille dig fra konkurrenterne, og demonstrere din viden og ekspertise. Det er en win-win-situation.
For at blive fundet af lokale forbrugere skal du optimere dit websted med oplysninger som din adresse og geo-målrettede søgeord.
Søgemaskineoptimering SEO
At have en blog er uvurderlig, hvis du regelmæssigt opretter og fremmer originalt delevenligt indhold. Dette vil hjælpe med at opnå højere placeringer i søgeresultaterne.
Aktivér deleknapper på din blog, så læserne nemt kan sende dit indhold til deres sociale medie sider og drive besøgende tilbage til dit websted.
Optimer din Google My Business side for at hjælpe dit firmanavn, telefonnummer, placering og endda åbningstider dukker op i Google Maps og Googles lokale søgeresultater.
Meget som Google My Business, er Yelp platformen vigtigt og et sted hvor du bør udfylde og indsende oplysninger om din virksomhed. Endnu vigtigere hjælper det med at fodre Apple Maps med lokale forretningsresultater.
Inkluder geo-specifikke søgeord, som f.eks. Din by, nabolag og postnumre på din hjemmeside, og blog, der vises i søgeresultater for disse vilkår.
Fremhæv ikke kun blogindlæg en gang. Gentag dem som engagerende billeder, citater eller spørgsmål for at generere yderligere visninger og links.
At få backlinks fra influencers og andre brancherelaterede websteder, der allerede har etableret troværdighed, er gode til at opbygge din egen autoritet og køre flere besøg tilbage til dit websted.
Hav positive anmeldelser på hjemmesiden der er optimeret med Schema markup, så de bliver placeret i søgemaskinens resultater.
Billeder kan hjælpe med at sælge din virksomhed, og de står også i søgemaskiner. Navngiv ikke dine billeder "photo.jpg" og i stedet navngive dem mere beskrivende, tilføj alt tekst eller billedtekster på din hjemmeside for at hjælpe med at vise billeder i søgeresultaterne.
Sociale medier
Udtænk, gennemgå og gennemgå igen, før du laver en opdatering på sociale medier eller kommentarer. Evnen til nemt at tage skærmbilleder gør det svært at tage en social medie-fejl tilbage.
Da dine medarbejdere også repræsenterer dit Brand, både personligt og online, implementerer en social mediepolitik, som i det mindste tillader dem at dele intern information.
Før du hopper på et hashtag, skal du sørge for at kende oprindelsen af ??dette. Hvis du ikke gør det, kan det medføre, at en mindre shitstorm på sociale medier.
Skriv opdateringer på Pinterest og Instagram.
Udnyt email marketing. Email marketing er fantastisk til at engagere allerede eksisterende kunder, men du begrænser virkelig sit potentiale, hvis du holder det i en silo. Så sørg for at integrere dine e-mail marketing-kampagner med dine andre marketing-kampagner for maksimal effekt og omvendt.
Det var mine råd. Jeg håber du kan anvende dem i dine bestræbelser på at opnå success med dine marketingaktiviteter.