|
 | Telefonsvarer og bredbåndstelefoni. Fra : lukas2502 | Vist : 128 gange 100 point Dato : 27-05-25 14:41 |
|
Jeg har en B&O 1200, som i årevis har virket perfekt sammen med min router, så lavede Youse en opdatering på routeren og det var ikke mere muligt, at bruge telefonsvareren i længere tid.
Har for nyligt talt med Yousee igen, og spurgt hvordan det så ud til at kunne bruge min telefonsvarer igen. Det skulle være muligt. Jeg kan huske at det var ikke "bare lige" at forbinde telefonsvarer med videre, rigtigt, men har desværre glemt nøjagtigt hvordan.
| |
 | Kommentar Fra : poten  |
Dato : 28-05-25 11:09 |
|
Så ringer du vel bare til YouSee igen og hører ordentlig efter den forklaring du får...
| |
 | Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 28-05-25 13:27 |
|
Eller spørge via en mail - så du måske får et skriftligt svar, som du kan forstå når det ikke går så stærkt. Bare en ide.
| |
 | Kommentar Fra : lukas2502 |
Dato : 28-05-25 13:50 |
|
Eller spørge via en mail - så du måske får et skriftligt svar
Jeg har svært ved at forestille mig, at Yousee vil beskæftige sig med en eller anden telefonsvarer, som ikke har med dem at gøre.
| |
|
Det er nu bare et link til dit spørgsmål, som jeg stillede til chatgpt!
| |
 | Kommentar Fra : bentjuul  |
Dato : 29-05-25 15:42 |
|
Chatgpt kan næsten ikke undværes når først det har været prøvet et par gange. Ligesom dogvillestar brugte jeg dit eget spørgsmål Citat Jeg har en B&O 1200, som i årevis har virket perfekt sammen med min router, så lavede Youse en opdatering på routeren og det var ikke mere muligt, at bruge telefonsvareren i længere tid.
Har for nyligt talt med Yousee igen, og spurgt hvordan det så ud til at kunne bruge min telefonsvarer igen. Det skulle være muligt. |
og fået dette svar fra chatgpt Citat Det lyder som en frustrerende situation – især når noget, der har virket i årevis, pludselig stopper efter en opdatering. Din B&O 1200 (som er en fastnettelefon med indbygget telefonsvarer) har sandsynligvis været koblet op til en fastnetforbindelse via din router med VoIP (telefoni over internet), som YouSee leverer.
Hvad der kan være sket:
Efter YouSee’s opdatering af routeren (eller firmware-opdatering af VoIP-delen), er der sandsynligvis ændret noget i routerens håndtering af analoge signaler, som gør, at telefonsvareren på B&O 1200 ikke længere får korrekt signal eller bliver "afbrydt" for hurtigt.
Mulige årsager:
Forkert signal for opkaldsafslutning (CPC – Calling Party Control): Telefonsvareren har brug for et klart signal om, hvornår et opkald er slut. Nogle opdateringer ændrer måden dette signal sendes på.
Ændret tonesignal: Din telefonsvarer skal høre klart "ringetone"-signal for at starte optagelsen, og det signal kan være ændret i frekvens, længde eller styrke.
Routerens telefonport fungerer anderledes: Nogle opdateringer ændrer VoIP-portenes egenskaber (f.eks. strømstyrke til telefonen eller toneprofil).
Forkert konfiguration af telefonsvareren efter opdatering: I nogle tilfælde nulstilles enheden og skal genindstilles.
Hvad du kan gøre:
Tjek kabelforbindelserne – og tilslut telefonen direkte til routerens telefonport, hvis den går gennem andet udstyr (splitter, forlænger, mv.).
Genstart router og telefon – nogle gange skal routerens VoIP-del nulstilles helt.
Kontakt YouSee og bed om følgende:
Bekræft om CPC-signalet (Calling Party Control) er aktiveret på din linje – det skal være aktivt for at en telefonsvarer kan registrere at et opkald er afsluttet.
Spørg om de har ændret toneprofiler eller strømstyrken til telefonporten.
Bed om at få linjen sat til en "gammel" analog standard (nogle gange kaldet "basic VoIP" eller "legacy analog"), hvis muligt.
Alternativ løsning:
Hvis du ikke kan få B&O 1200 til at fungere igen med telefonsvareren, kan du bruge YouSee’s egen telefonsvarer-tjeneste i stedet – den aktiveres via kundeservice eller Mit YouSee og fungerer via netværket, ikke telefonen. |
bentjuul
| |
 | Kommentar Fra : lukas2502 |
Dato : 29-05-25 16:08 |
|
Jeg har hele tiden haft signalet, gennem koaksialkabel til routeren. Men jeg kan huske at det var ikke "bare lige" at forbinde telefonsvareren "rigtigt". Jeg vil nu spørge Yousee om CPC signalet.
| |
 | Kommentar Fra : poten  |
Dato : 29-05-25 19:04 |
|
Citat Jeg har hele tiden haft signalet, gennem koaksialkabel til routeren. Men jeg kan huske at det var ikke "bare lige" at forbinde telefonsvareren "rigtigt". Jeg vil nu spørge Yousee om CPC signalet. |
Det var minsandten en god idé
| |
 | Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|