|
| Mobil bredbånd med USB stik Fra : Otnob | Vist : 598 gange 300 point Dato : 25-07-19 20:47 |
|
Har mobilt bredbånd fra CBB som har virket udmærket, men pludselig står min MEDION AKOYA NOTEBOOK og kommer med nogle kloklyde og intet sker. Har prøvet at flytte USB stikket med SIMKORTET uden at det hjælper
Jeg ville fjerne driveren til stikket, men kom til at fjerne et program der hed mobilt bredbånd.
Er det et program på NOTEBOOKEN som skal være der for at kunne komme på nettet med USB stikket med SIM kortet???
Prøvede det på en anden MEDION AKOYA NOTEBOOK og her virker USB stikket med SIM kortet udmærket.
| |
| Kommentar Fra : Otnob |
Dato : 25-07-19 21:04 |
|
Ja det hele er OK på USB stikket, som nævnt kunne jeg indlæse det på en anden NOTEBOOK uden problemer, det jeg er i tvivl om er om der skal ligge et eller andet program på NOTEBOOKEN for at det kan fungere og som nævnt slettede jeg et program som hed Mobilt bredbånd som fyldte omkring 300 MB mener jeg det var, men tak for indlægget.
| |
|
CBB Support lever af at hjælpe med den slags.
Om du har slette for meget, er svært at udtale sig om...
Der kan jo også være andre årsager til at dit USB ikke virker, de årsager der var da du begyndte at slette filer....
| |
| Kommentar Fra : Otnob |
Dato : 25-07-19 21:18 |
|
CBB har nogle flinke konsulenter, men desværre er der en meget lang ventetid og jeg tvivler på om de har indsigt i netop dette problem, men kommer der ikke andre forslag vil jeg give dem en chance.
| |
| Kommentar Fra : marken84 |
Dato : 25-07-19 23:13 |
|
Citat CBB har nogle flinke konsulenter, men desværre er der en meget lang ventetid og jeg tvivler på om de har indsigt i netop dette problem, men kommer der ikke andre forslag vil jeg give dem en chance. |
Hvis nogen skulle have indsigt, så må det da for pokker være CBB...
| |
| Kommentar Fra : Otnob |
Dato : 25-07-19 23:26 |
|
Ikkenår det gælder programmer som som ligger i en eller anden PC: der vil de henvise til at få hjælp hos i dette tilfælde MEDION, det har jeg tidligere været ude for.
Jeg har været kunde hos CBB i 4 år med 2 mobilabonnementer og er særdeles tilfreds med det firma og har adskillige gange haft kontakt med dem om forskelligt.
Desværre sidder der en del venlige unge mennesker uden megen indsigt, hvilket også gælder for Yousee og hvad jeg kan læse mig til og også de andre udbydere.
| |
| Kommentar Fra : Ammitz |
Dato : 26-07-19 12:48 |
|
Har du prøvet at finde et gendannelsespunkt fra før du slettede noget?
Måske den på denne måde, kan samle det mistede op igen???
Ammitz
| |
| Kommentar Fra : Otnob |
Dato : 26-07-19 13:13 |
|
Ammitz
Det er da værd at forsøge, det bliver ikke lige nu, men jeg kommer tilbage hvis det er en løsning
Otto
| |
|
Når du siger at den kommer med nogle "kloklyde" så siger det mig at den ikke får rigtigt fat i modemet i din USB pind. Se om der er et afinstallationsprogram til dit mobile bredbånd, og afinstaller og geninstaller.
Hvis dette ikke hjælper, eller du ikke kan finde noget brugbart så er der kun CBB support tilbage og tage den tid som det tager at komme igennem. Og så dårlige er de trods alt ikke!
| |
|
Du kan blot benytte Chat funktionen hos CBB, så er der ikke ventetid.
| |
| Kommentar Fra : Otnob |
Dato : 26-07-19 15:58 |
|
Citat Når du siger at den kommer med nogle "kloklyde" så siger det mig at den ikke får rigtigt fat i modemet i din USB pind. Se om der er et afinstallationsprogram til dit mobile bredbånd, og afinstaller og geninstaller. |
Det var faktisk det jeg ville gøre men slettede fejlagtigt et program der hed Mobilt bredbånd,
og slettede derefter det program jeg skulle have slettet som hedder Mobile Partner.
Jeg har besluttet mig til at jeg vil forsøge mig med CBB rådgivning og så vil jeg komme med resultatet her på tråden.
| |
|
Afinstaller modemprogrammet via Kontrolpanel - Programmer og funktioner.
Sæt pinden i, og hvis installationen ikke selv starter op, så åbn Stifinder og find pinden under drev.
Klik dig frem til installationsprogrammet på pinden, og dobb. klik på f.eks Install/Setup filen.
| |
| Kommentar Fra : Otnob |
Dato : 27-07-19 08:41 |
|
dogvillestar
Det har jeg prøvet, men Notebooken reagerer ikke med andet end kloklyde, og som nævnt er der ikke noget i vejen med "pinden" idet jeg har prøvet den i en anden PC .
Når jeg tilslutter Notebooken alm. bredbånd fungerer den fint.
| |
| Godkendelse af svar Fra : Otnob |
Dato : 29-07-19 12:32 |
|
Tak for svaret Benjamin.Hansen.
Jeg giver dig de 300 point fordi du var den første der svarede.
Undervejs kom der mange indlæg med forsøg på at hjælpe og jeg prøvede bl.a. et af dem som gik på at kontakte CBB, men som forventet førte det ikke til en løsning og efter at have prøvet forskelligt som den søde pige foreslog endte det med at hun erkendte at hun ikke havde tilstrækkelig indsigt i det nødvendige program " Mobile Partner" og foreslog mig at ringe til HUAWEI som er dem der ejer programmet, det gjorde jeg og en venlig herre forsøgte at gøre hvad han evnede, men endte med at foreslå mig at kontakte MEDION eller WINDOWS, alt i alt hvad jeg havde forventet og spildt godt 1 time på det, så nu opgiver jeg og klarer mig uden trådløs bredbånd.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|